Dag 2 Donghwasa tempel en kabelbaan - Reisverslag uit Daegu, Zuid-Korea van Jeroen Maliepaard - WaarBenJij.nu Dag 2 Donghwasa tempel en kabelbaan - Reisverslag uit Daegu, Zuid-Korea van Jeroen Maliepaard - WaarBenJij.nu

Dag 2 Donghwasa tempel en kabelbaan

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

05 November 2023 | Zuid-Korea, Daegu

Vandaag hebben we de Donghwasa tempel bezocht. Dit tempelcomplex, op de berg genaamd Palgongsan, heb ik al eens eerder, in 2012, bezocht. Het was de moeite waard om dit nogmaals te bezoeken met deze groep. Er staan een hoop tempels, waar je ook binnenin een kijkje kunt nemen. Tevens staat er een metershoge Boedha beeld op het plein. Als je geluk hebt, en dat hebben we gehad, dan loop je ook nog een paar monniken tegen het lijf.

Vervolgens zijn we met de Grootmeester en zijn vrouw gaan lunchen. Daarna zijn we met een kabelbaan de berg op gegaan. Vorig jaar ben ik daar met Jan van Eck geweest. Het is leuk om weer terug te komen en anderen te kunnen laten genieten van de mooie natuur. Toen we met de kabelbaan naar boven toe gingen, zagen we een hert onder ons karretje staan.

Als afsluiting van de dag zijn we wezen dineren met de Grootmeester en zijn vrouw. Zijn vrouw komt vrij vaak in dit restaurant en wij begrijpen wel waarom :)

's Avonds hebben we nog een paar boodschappen gehaald. Morgen begint het trainen. We hebben er allemaal erg veel zin in!

• 05 November 2023 - 14:40

Ina:

gaaf hoor, lekker genieten daar!

Enne morgen, er weer keihard tegen aan :-)

't Is natuurlijk niet alle dagen vakantie, haha.....

• 05 November 2023 - 18:28

Daisy:

Leuk om je reis zo te volgen ! Veel plezier.

• 05 November 2023 - 19:43

Jolanda :

Klinkt als weer een geslaagde dag en leuke foto's.

Veel plezier en train ze!

Jeroen

Dit is het reisverslag van de trainingsstage van Barry Kieboom en Jeroen Maliepaard. Wij gaan van 13 tot 21 januari 2020 op trainingsstage bij Grootmeester Lim Chae Kwan in Daegu, Zuid Korea. Vanaf 13 januari wordt hier elke dag een stukje geplaatst om de achterblijvers op de hoogte te houden.

Actief sinds 24 Aug. 2012