4e dag, rustdag - Reisverslag uit Daegu, Zuid-Korea van Jeroen Maliepaard - WaarBenJij.nu 4e dag, rustdag - Reisverslag uit Daegu, Zuid-Korea van Jeroen Maliepaard - WaarBenJij.nu

4e dag, rustdag

Door: Jeroen Maliepaard

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

18 November 2018 | Zuid-Korea, Daegu

Vandaag hebben wij van een rustdag genoten. Deze dag hebben wij een 2-tal musea bezocht en zijn wij met een kabelbaan bovenop een berg terecht gekomen.

Het eerste museum wat wij hebben bezocht was geen echt musuem, maar meer een safety park. Wij genoten een VIP behandeling daar de Grootmeester de mensen daar kent ivm zijn werk als chef bij het reddingsteam van de brandweer. Zo hebben wij een aantal filmpjes gezien van een aardbeving in Daegu en een brand in de metro van Daegu (beide echt gebeurd). Grootmeester Lim kwam ook nog voor in get filmpje over de metrobrand. Hij was de eerste die de metro in ging. Bij de brand kwamen bijna 200 mensen om. Tevens konden wij via een simulator zowel een aardbeving als metrobrand meemaken.
Dit was erg indrukwekkend.

Het 2e museum ging over de Korea oorlog. Te zien waren enkele voertuigen, bommen en martelpraktijken (op papier) te zien. Ook dit geeft veel indruk gemaakt.

Vervolgens zijn wij met een kabelbaan de berg opgegaan. Helemaal boven gekomen hadden wij een mooi uitzicht over de stad Daegu.

Morgen gaan we weer verder met trainen :D

• 18 November 2018 - 12:58

Kitty Maliepaard:

Wouw super gaaf allemaal.
    Zowel met hapkido als de trip die jullie hebben gemaakt. Ziet er goed uit.
    Veel plezier allemaal.
    Groetjes

Jeroen

Dit is het reisverslag van de trainingsstage van Barry Kieboom en Jeroen Maliepaard. Wij gaan van 13 tot 21 januari 2020 op trainingsstage bij Grootmeester Lim Chae Kwan in Daegu, Zuid Korea. Vanaf 13 januari wordt hier elke dag een stukje geplaatst om de achterblijvers op de hoogte te houden.

Actief sinds 24 Aug. 2012