Vierde dag in Korea - Reisverslag uit Daegu, Zuid-Korea van Jeroen Maliepaard - WaarBenJij.nu Vierde dag in Korea - Reisverslag uit Daegu, Zuid-Korea van Jeroen Maliepaard - WaarBenJij.nu

Vierde dag in Korea

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

15 November 2022 | Zuid-Korea, Daegu

Vanmorgen hebben we weer een ontbeten met Grootmeester Lim. Dit keer geen rondje wandelen bij Apsan berg, maar meteen door naar de dojang (sportzaal) om te trainen. Vandaag hebben we weer 10 nieuwe technieken geleerd. Dit brengt ons op een totaal van 30 nieuwe technieken in 3 dagen tijd. Tussen de trainingen door hebben we geluncht met een vriend van Grootmeester Lim. Zijn naam is Hur, ChangRyul.

Ook is hij een student (zwarte band) van Grootmeester Lim.

Na de middagtraining zijn we naar het Nationaal Koreaans museum Daegu geweest. Dat is een museum waarin allerlei opgravingen, traditionele kleding, oude voorwerpen uit deze regio te zien zijn. Daarnaast zijn er ook diverse oude boeken te zien. De voorwerpen die daar te zien zijn, stammen af van de periode ca. 57 voor Chr. tot ca. 935 na Chr.

De boeken zijn (deels) geschreven in het Chinees. Het Koreaanse schrift (Hangul genoemd) stamt af van het Chinese schrift (Korea is meerdere keren (deels) overgenomen geweest door o.a. China). Toch is het Hangul heel verschillend t.o.v. het Chinese schrift.

Voor de mensen die nieuwsgierig zijn m.b.t. het museum, zie de link hieronder . Er zijn o.a. een 50 tal voorwerpen op de site te zien.

Vanavond hebben we weer gedineerd met Grootmeester Lim.

• 15 November 2022 - 18:17

Debby:

Ziet er mooi en lekker uit ! Leuk om je dagelijks je verslag te lezen. Groetjes aan Jan !

Jeroen

Dit is het reisverslag van de trainingsstage van Barry Kieboom en Jeroen Maliepaard. Wij gaan van 13 tot 21 januari 2020 op trainingsstage bij Grootmeester Lim Chae Kwan in Daegu, Zuid Korea. Vanaf 13 januari wordt hier elke dag een stukje geplaatst om de achterblijvers op de hoogte te houden.

Actief sinds 24 Aug. 2012